29-07-2011

Vilten met andere haren!





Boris is naar de kapper geweest. Niet alleen de haren worden geknipt, deze kleine hond krijgt een totale metamorfose. Haren, nagels en tanden worden behandeld. Het is een bang schaap als ik hem naar Dorrie breng, maar huppelt als een blij lammetje naar buiten.
Je kunt met allerlei haren vilten, al is het haar van een Marino-schaap misschien het meest bekent. Zo kreeg ik laats angora van een konijn en nu kan ik weer met Boris z'n haar vilten. Het lukt altijd, wat je nodig hebt zijn: haren, warm water, zeep. Dan moet je wrijven tot alles aan elkaar klit. Oh ja, een beetje geduld is ook nodig!

6 opmerkingen:

  1. Leuk!
    Wil je het misschien ook eens met Sam-haren proberen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such a cute dog! I love the leaf. Hugs and a happy weekend to you, Stephie x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach schatteke, ik heb ook allemaal doezenviltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helmi this is great, if I do not see I do not think so!

    a big hug,
    elena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Arme ziel, maar hij ziet er wel weer knap uit.
    En die haren vilten, dat is memory-recyclen!
    Groetjes, Anja
    P.S. ik heb zo genoten van jouw foto's uit Frankrijk, echt sfeerproeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, dat is echt leuk :-) Dan kan je je eigen hond op je hoofd zetten (bij een hoedje) om je nek hangen (een ketting) je voeten warm houden (sokken) echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen