09-05-2011

JOURNAAL en dit was het NIEUWS!

Week 18 in het nieuws.

Kamer leeg halen.

Kamer schilderen.

Kamer vullen met kleine stillevens!
Iedere avond wil ik het journaal zien. Deze week zag ik de aanhoudende droogte, dodenherdenking, bevrijdingsdag, Bin Laden en Obama. Een aantal berichtgevingen worden regelmatig tegengesproken en vervolgens gewijzigd.
ALS MEN IN EEN KEER DE JUISTE WAARHEID VERTELD, HOEF JE HET NIET TE ONTHOUDEN.
Het zijn soms ingrijpende berichten in het nieuws maar de gebeurtenissen achter je eigen voordeur hebben het meeste invloed op het reilen en zeilen van een week. Zo stond hier de kamer op z'n kop omdat er geschilderd moest worden. We kregen de zelfde verf mee als de vorige keer (dachten we!). Alleen was deze glanzend, een kleine wijziging van de fabrikant, daar hadden we niet om gevraagd. Dus konden we alles weer opnieuw schilderen. Balen was dat, maar gelukkig staat alles weer netjes op z'n plaats.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Helmi!

    Het lijkt wel of er altijd iéts fout moet gaan met klussen en zo....
    Maar nu zit je er waarschijnlijk weer helemaal knus bij!
    Soms kijk ik bewust geen nieuws meer, want ik word er zo af- en toe wat wanhopig van... We moeten zelf maar zorgen dat we het onszelf en anderen gezellig maken. Zijn je kinderen al helemaal klaar voor de eindexamens? Spannend allemaal he?! Heel veel succes en we hopen op een goede afloop!
    Mijn zoon is trouwens ook bij de filmacademie in Amsterdam aangenomen! Nu nog zijn HAVO!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helmi, leuk dat je langs mijn blog passeerde.

    De kamer schilderen, daar kijk ik altijd tegen op. Je leest soms in de 'boekskes' dat er zomaar tussendoor een nieuw kleurtje wordt gekozen. Dan denk ik waar halen ze de moed vandaan?
    Achteraf is het wel aangenaam om alles opnieuw te schikken en te ervaren hoe 'af' het nu wel is.

    En het nieuws, dat volg ik op de radio. De beelden raken me te veel.

    Een fijne week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It's nice to freshen up with a coat of paint. It's just so hard to think about all the preparation though isn't it?! Still it must be good to sit back and enjoy the change and let the "outside" world just slip by for a little while. Hope you are enjoying your week, Stephie x

    BeantwoordenVerwijderen