20-03-2011

1000 KRAANVOGELS voor HOOP

Hopen dat er geen nucleaire ramp volgt.

Moeten we zuinig zijn op de AARDE.

ORIGAMI hoe moet dat ook alweer?

Gebruik ik alleen maar gerecycled papier.

Het is gelukt EEN kraanvogel is klaar.

Nog 999 te gaan.
Het valt me op dat 'de JAPANNERS' zo ingetogen en ogenschijnlijk rustig zijn. Welke psycholoog kan dit verklaren?. Het zal toch niet aan de Japanse 'vouwkunst' liggen. Als je op andere plekken op de aardbol kijkt zit er zo'n groot verschil tussen bevolkingsgroepen. Hysterie en temperament bij het minste of geringste. Deze week sta ik weer stil bij alles wat daar gebeurt en vouw ik nog een paar kraanvogels.  

11 opmerkingen:

  1. Heel mooi bericht zusje!
    UHHHHHHH die vouwblaadjes ?? Hoe kom je daar aan?
    Laten snijden bij BM>

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja daar ben ik ook mee bezig ... het Sieboldhuis deed oproep op gisteren in groep kraanvogels te vouwen...ik was net niet in Leiden...en vele oosterse overtuigen liggen anders dan de westerse ...vandaar halen zij die rust ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb van de week nog eens zo'n 'waarzegger' gevouwen. Ken je ze nog? Die dingen die je op je vingers zet, met die getallen op de buitenkant en tekst aan de binnenkant.

    Succes met de kraanvogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey!!!! so beautiful...love it!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie vogels, hopelijk brengen ze genoeg hoop..
    Ik ga ze ook proberen te vouwen, gelukkig heb jij een vouwvoorbeeld op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. bedankt voor je berichtje op mijn blog, ik ben even op jou blog aan het rondkijken, heel inspirerend! ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. You are so right Helmi. I commented on someone else's blog about how graceful and dignified the Japanese were. No pushing or shoving or looting just a calm acceptance of the things happening around them. I couldn't see this happening in other cultures - I think it's amazing and maybe we could all learn from them. I hope you will fold a crane for me - they look beautiful.

    Stephie x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Helmie. Dank voor je enthousiaste reactie op mijn blog! Zo leuk om te lezen. Jij bent ook goed bezig zeg! Wat mooi, die kraanvogels. Heb een tijdje terug ook wat origami gevouwen, is inderdaad rustgevend om te doen. groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kraanvogels! Heel mooi gebaar ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a beautiful thing to do.
    Your photos are gorgeous.
    Please fold a crane for me too.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hai Helmi,

    bedankt voor je reactie op het bericht over 'up real life' op mijn blog (sorry, beetje laat gezien).

    Ik had gehoord over dit inititief met de kraanvogels, prachtig! Zijn de 1000 al af? ;) Groetjes Anne

    BeantwoordenVerwijderen