19-11-2010

Loper met zeefdruk voor een mooi gedekte tafel.



Vorig jaar heb ik deze collage gemaakt om er een zeefdruk van te maken. Daarna heb ik een rechthoekige variant gemaakt. De zeefdrukken worden verwerkt in lopertjes en gecombineerd met zwart linnen. Met de lockmachine zit dat zo in elkaar maar.......Deze keer NIET, wat gaat er mis!?. Ik heb het wel 10 keer opnieuw ingeregen en steeds knapt er weer een draad. Zonde van de tijd, even een korte pauze. 
Na het eten vervang ik de klossen garen en probeer het nog eens, gelukkig het werkt.
TIP; nooit oud of tweedehands garen gebruiken! Controleer of het makkelijk breekt door er even aan te trekken.

4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er strak uit!

    Vraagje: wanneer noem je garen oud?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig deze artistieke lopers!!! Helmi, ik bewonder jouw veelzijdigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I know that feeling! I have had a couple of "lovely" sewing sessions trying to use cheap thread because I had run out of the good stuff. The nearest place for me to go to buy cotton is a good fifteen minutes away but it's a better use of time in the long run to go and get it rather than constantly rethreading the sewing machine!

    The runners are lovely. I am glad that you got them finished, Stephie x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm wat is je blog toch inspirerend. Ook deze lopers vind ik prachtig!!! (ja, ik verval in herhaling haha)
    En idd ik zag ergens in een reactie iets over Etsy.... Heb je een webwinkel?

    BeantwoordenVerwijderen