14-06-2010

Gogo's, Bonkies, Bungels, Beesies of...............................

De marketing van grote winkelketens hebben niet stil gezeten. Tijdens de crisis toch van alles inkopen om mascottes te verzamelen. Nu moet ik eerlijk toegeven dat er hele leuke dingen tussen zitten. Ik hoop ook dat de makers van al die prullaria in de lagelonenlanden er ook beter van worden. 
Zelf maken is natuurlijk ook 'n idee. Ik heb deze Hollandse voodoo popjes al eens eerder gemaakt en het blijft leuk om te doen. Na het ontwerpen en zeefdrukken (ik zeefdruk altijd een voorraadje) is dit heerlijk ontspannend om te doen.
Ik knip de figuurtjes uit en zoek een stofje voor de achterkant. Op de naaimachine stik ik met een kleine zigzag de losse delen aan elkaar, daarbij laat ik een kleine opening om het te vullen. Met een potlood of een stompe naald vul ik de figuurtjes met synthetische vulling. De opening maak ik dicht en dan versieren. Mijn tafel ligt binnen de kortste tijd vol met lintjes, kralen, knopen, draadjes en nog veel meer. Ik geef helemaal niets om voetbal maar................HUP Holland HUP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!    

12 opmerkingen:

  1. wat super leuk, waar haal je zo' n zeefdruk apparaat, dit is echt iets wat ik zou willen proberen namelijk..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal leuk ! Jammer voor de kinderen...ik zou ze lekker zelf gaan sparen ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. JA ,eerst ff bloggen en dan werken .De hele school was oranje erg leuk.
    Jouw bungelegoodiebeesies zijn wel de leukste!!!
    Your Sister.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die onderste foto heb ik aangeklikt om te vergroten, begeerlijk spul daar op je tafel. Ik kijk ook altijd vol bewondering naar je schetsboekjes! Mooi popjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey super idee!
    Ik geef idd ook helemaal niks om voetbal.... maar toch het blijft leuk om er toch iets voor in elkaar te knutselen!
    Hup holland hup... een goed begin hebben ze gister wel gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf! Ik heb hier nog zo'n jongetje wat alles spaart wat los en vast zit, voor hem zijn er nooit genoeg acties...hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zeg. Ik krijg hier mooi inspiratie voor mijn volgende zeefdrukseizoen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor je reactie op mijn kaart.Die zeefdrukjurkjes van jouw zijn wel van een andere orde hoor! Prachtiger kan niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je voor je reactie op mijn blog! Ben gelijk eens komen kijken! Wat zijn ze leuk zeg!!!! Leuke blog ook, kom zeker nog eens vaker 'langs'! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou dan ga ik absoluut voor jou 'sisters of the heart'. Ze zijn super! Ik geef ook niet veel om voetbal, behalve de wedstrijden van mijn zonen en het nederlands elftal vind ik ook wel leuk. Maar ja kan ook niet anders in een gezin met 3 mannen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen